AKTUALNOŚCI

        • Funkcjonowanie szkoły w dniach 24-26.05
          • Funkcjonowanie szkoły w dniach 24-26.05

          • W dniach od 24 maja do 26 maja 2022 Uczniowie klas ósmych przystępują do egzaminu ósmoklasisty.

            W tych dniach sekretariat funkcjonuje według innego trybu: 

            24 maja (wtorek) i 26 maja (czwartek) sekretariat jest zamknięty,

            25 maja (środa) sekretariat jest otwarty w godzinach od 14.00 do 16.00.

        • Odwołane zajęcia
          • Odwołane zajęcia

          • Informujemy o odwołaniu zajęć konsultacyjnych z matematyki z powodu nieobecności Pani Zofii Piżl.

            W takiej sytuacji konsultacje z języka polskiego odbędą się wspólnie dla obu klas 8 a i b.

            Lekcje 5 i 6 są odwołane.

             

            Za utrudnienia przepraszamy.

        • Konsultacje dotyczące materiału egzaminacyjnego
          • Konsultacje dotyczące materiału egzaminacyjnego

          • Dla uczniów klas ósmych 23 maja przygotowałam konsultacje z nauczycielami dotyczące materiału egzaminacyjnego. Poniżej przedstawiam ich harmonogram:

            Po zakończonych zajęciach uczniowie udają się do domu o godzinie 13.55.

        • UCZEŃ NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY
          • UCZEŃ NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY

          • PRZED EGZAMINEM ÓSMOKLASISTY

            1. Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego lub upoważniony przez niego nauczyciel / upoważnieni przez niego nauczyciele (np. wychowawcy klas) są zobowiązani do przekazania uczniom – nie później niż do 24 lutego 2022 r. – kluczowych informacji o egzaminie, w tym przede wszystkim dotyczących: a. harmonogramu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty – zdający powinni wiedzieć, kiedy jest przeprowadzany egzamin w terminie głównym i w terminie dodatkowym (oraz kto przystępuje do egzaminu w terminie dodatkowym)

            b. struktury egzaminu (przedmioty egzaminacyjne; wybór języka obcego nowożytnego; czas trwania egzaminu z poszczególnych przedmiotów, w tym przedłużenie czasu trwania w przypadku dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu) oraz zakresu sprawdzanych umiejętności

            c. zasad przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (przebieg egzaminu każdego dnia), w tym:

            § losowania numeru stolika, przy którym uczeń będzie pracował; należy również wytłumaczyć uczniom, że niektórzy ich koledzy i koleżanki będą mieli wskazane miejsce, przy którym będą pracować

            § kodowania arkusza egzaminacyjnego

             § sprawdzania kompletności arkusza egzaminacyjnego

            § rozpoczynania pracy z arkuszem po otrzymaniu pozwolenia od nauczyciela

            § zgłaszania konieczności skorzystania z toalety

            § zasad oddawania arkusza egzaminacyjnego po zakończeniu pracy

            d. sposobu zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi oraz dodatkowego czasu (5 minut) przeznaczonego na sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi; należy poinformować uczniów, że instrukcja dotycząca sposobu zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi oraz nanoszenia poprawek na karcie odpowiedzi i w zeszycie zadań egzaminacyjnych będzie również zamieszczona w arkuszu egzaminacyjnym

            e. zakazu wnoszenia do sali egzaminacyjnej urządzeń telekomunikacyjnych lub korzystania z takich urządzeń w tej sali

            f. przyborów i materiałów, które zdający mogą wnieść do sali egzaminacyjnej; należy również przekazać zdającym, że na egzaminie ósmoklasisty nie można korzystać z kalkulatora oraz słowników (z wyjątkiem sytuacji, kiedy korzystanie ze słownika zostało przyznane jako forma dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty)

            g. konieczności samodzielnego rozwiązywania zadań w czasie egzaminu

            h. możliwości sprawdzenia wyników, jakie uzyskał na egzaminie (sumarycznych oraz za rozwiązanie każdego zadania w arkuszu egzaminacyjnym), w systemie ZIU (www.wyniki.edu.pl) – konieczne jest uzyskanie loginu oraz hasła od dyrektora szkoły, w której przystępuje do egzaminu ósmoklasisty ( )

             i. możliwości wglądu do sprawdzonej i ocenionej pracy egzaminacyjnej.

             2. Wskazane jest, aby przekazać uczniom, że na stronie internetowej CKE (www.cke.gov.pl, w zakładce poświęconej egzaminowi ósmoklasisty) dostępne są:

            a. informatory o egzaminie ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 oraz aneksy do tych informatorów obowiązujące w roku szkolnym 2021/2022

            b. przykładowe arkusze egzaminacyjne 58 Informacja o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty obowiązująca w roku szkolnym 2021/2022

            c. arkusze egzaminu próbnego

            d. zestawy powtórzeniowe zadań egzaminacyjnych

            e. arkusze wykorzystane do przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty w latach 2019– 2021.

            3. Należy upewnić się, że uczniowie, którzy nie mają obowiązku zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi, wiedzą o tym.

             4. Należy upewnić się, że uczniowie wiedzą, w której sali przystępują do egzaminu; o której godzinie powinni być obecni w szkole.

            5. Przed egzaminem należy przekazać uczniom, że wyniki egzaminu poznają 1 lipca 2022 r., a zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu otrzymają 8 lipca 2022 r. 10.2.

             W TRAKCIE EGZAMINU ÓSMOKLASISTY

            1. Przed wpuszczeniem zdających do sali egzaminacyjnej należy:

            a.  powtórzyć informację o zakazie wnoszenia do sali egzaminacyjnej urządzeń telekomunikacyjnych b. upewnić się, że każdy zdający posiada niezbędne przybory i materiały, w tym przede wszystkim długopis lub pióro z czarnym tuszem/atramentem, a w przypadku egzaminu ósmoklasisty z matematyki – również linijkę

             c. przypomnieć zdającym, aby butelki z wodą stawiali na podłodze, przy nodze stolika, aby przypadkowo nie zalać materiałów egzaminacyjnych.

             2. Należy przypomnieć zdającym, że w trakcie egzaminu ósmoklasisty nauczyciele nie udzielają wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych.

            3. Przed rozpoczęciem pracy z arkuszem należy przypomnieć uczniom o tym, że:

            a. na 10 minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z arkuszem egzaminacyjnym nauczyciel przypomni im o przeniesieniu odpowiedzi na kartę odpowiedzi

            b. po zakończeniu pracy z arkuszem będą mieć dodatkowe 5 minut na sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi.

            4. Jeżeli w trakcie egzaminu ósmoklasisty wystąpi konieczność unieważnienia egzaminu z danego przedmiotu z przyczyn określonych w pkt 5.4., procedurę należy przeprowadzić w sposób możliwie dyskretny, nieprowadzący do piętnowania zachowania ucznia. Informację o unieważnieniu należy niezwłocznie przekazać rodzicom (prawnym opiekunom) niepełnoletniego ucznia, wraz ze szczegółowym wyjaśnieniem przyczyn i dalszego sposobu postępowania.



            PO EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY

             1. W przypadku unieważnienia egzaminu z przyczyn określonych w pkt 7.1.3. szkoła jest zobowiązana udzielić zdającemu i jego rodzicom pełnego wsparcia na kolejnych etapach przeprowadzanej procedury.

            2. Zdający może sprawdzić wyniki, jakie uzyskał z egzaminu z każdego przedmiotu (zarówno wynik ogólny, jak i wynik za rozwiązanie każdego zadania) w systemie informatycznym ZIU dostępnym pod adresem: www.wyniki.edu.pl. Login oraz hasło do logowania przekazuje zdającemu dyrektor szkoły, w której zdający przystępował do egzaminu ósmoklasisty. Wyniki będą udostępnione w ZIU 1 lipca 2022 r. od godz. 10:00.

            3. Zdającym należy również przypomnieć o możliwości wglądu do sprawdzonej i ocenionej pracy egzaminacyjnej.


                                  HARMONOGRAM EGZAMINÓW DLA KLAS 8 W ROKU SZKOLNYM 2021/2022

            Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2021 r. w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać zdający na egzaminie ósmoklasisty i egzaminie maturalnym w 2022 roku.

            1. Każdy zdający powinien mieć na egzaminie ósmoklasisty z każdego przedmiotu długopis (lub pióro) z czarnym tuszem (atramentem) przeznaczony do zapisywania rozwiązań (odpowiedzi).
            2.  Dodatkowo na egzaminie z matematyki każdy zdający powinien mieć linijkę. Rysunki – jeżeli trzeba je wykonać – zdający wykonują długopisem. Nie wykonuje się rysunków ołówkiem.
            3. Niedozwolone jest korzystanie z długopisów zmazywalnych/ścieralnych. 3 Dz.U. z 2021 r. poz. 1082. Komunikat o materiałach i przyborach pomocniczych w 2022 r.
            4. Strona 3 z 6 4. Osoby z chorobami przewlekłymi, chore lub niesprawne czasowo mogą korzystać z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę.
        • Szkoła językowa Salwator
          • Szkoła językowa Salwator

          • W dniach 02.05.2022 (poniedziałek) oraz 03.05.2022 r. (wtorek) Szkoła Językowa Salwator nie prowadzi zajęć językowych. Terminy te były odliczane od umowy i nie ma potrzeby ich odwoływania.

            W dniach 04.05 – 06.05.2022 r. (środa – piątek) sekretariat Szkoły Językowej Salwator jest zamknięty w związku z urlopem pracownika.

            O wszystkich kwestiach związanych z odwoływaniem zajęć prosimy informować drogą mailową : jezyki@szkolasalwator.pl , bądź smsową  501 790 610.

            Odpowiemy w najszybszym możliwym czasie. Dziękujemy.

        • Odwołane zajęcia
          • Odwołane zajęcia

          • Informujemy, że do końca tygodnia zostaje odwołane koło taneczne dla kl. 1, 2, 3 ze względu na nieobecność nauczyciela prowadzącego zajęcia.

             

        • Odwołane zajęcia
          • Odwołane zajęcia

          • Od 11 kwietnia do 13 kwietnia r. zostaje odwołane koło matematyczne z Panią Zofią Piżl dla klasy IV, VII, VIII z powodu jej nieobecności.  

        • Klasyfikacja końcoworoczna
          • Klasyfikacja końcoworoczna

          • Terminy związane z klasyfikacją końcoworoczną w roku szkolnym 2021/2022

            do 10 maja – podanie ocen niedostatecznych i braku możliwości klasyfikacji;

            30 maja – podanie do Librusa ocen proponowanych;

            2 czerwca – spotkanie z rodzicami;

            9 czerwca  – wystawienie ocen końcoworocznych;

            9 czerwca  - Rada  Klasyfikacyjna dla klas 1 – 3;

            10 czerwca – Rada Klasyfikacyjna dla klas 4 – 8;

            20 – 23 czerwca – dni projektowe dla klas 4 - 8;

            22 czerwca – uroczyste pożegnanie klas ósmych;

            24 czerwca – ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO.

        • CHARYTATYWNY KIERMASZ ŚWIĄTECZNY 6-13 KWIETNIA 2022 roku „RAZEM Z UKRAINĄ”
          • CHARYTATYWNY KIERMASZ ŚWIĄTECZNY 6-13 KWIETNIA 2022 roku „RAZEM Z UKRAINĄ”

          • Uczniowie wraz z nauczycielami zapraszają do udziału w kiermaszu z którego dochód zostanie przeznaczony na wsparcie działalności hostelu interwencyjnego prowadzonego przez Fundację „Wolno Nam”.

            Podczas kiermaszu będzie można zakupić ozdoby świąteczne i ciasta przygotowane przez uczniów  z klas I-III pod kierunkiem wychowawców oraz pań Ewy Kościsz i Małgorzaty Barwińskiej.

        • Spotkania z nauczycielami - Dzień Otwarty
          • Spotkania z nauczycielami - Dzień Otwarty

          • W najbliższą środę 23 marca wracamy do spotkań z nauczycielami w szkole podczas Dnia Otwartego.

            Nauczyciele przedmiotowi w tym dniu będą dostępni w godzinach od 17.00 do 19.30. Serdecznie zapraszamy.

            Na 10-minutowe spotkania z nauczycielami można zapisywać się od poniedziałku 21 marca od godz. 10.30 do 23 marca do godz. 15.00 przez stronę

            Kochani Rodzice dziękuję za nieustające wsparcie rodzin z Ukrainy.

            Dostarczamy na bieżąco odzież, dzieci robią codziennie kanapki, które zawozimy na Dworzec PKP.

            Plecaczki przekazaliśmy do koordynatora projektu.

            Dziękujemy za wielkie serce tu i teraz.

        • Odwołane zajęcia
          • Odwołane zajęcia

          • 11 marca zostaje odwołane koło programowanie dla klas 5 ze względu na nieobecność nauczyciela prowadzącego zajęcia.

        • Szkoła językowa
          • Szkoła językowa

          • W dniu 11.03.2022 r. (piątek) sekretariat Szkoły Językowej Salwator będzie wyjątkowo czynny w godz. 12:00 - 16:00.

            W dniach 14.03 - 25.03.2022 r. sekretariat Szkoły Językowej Salwator będzie otwarty od 8:00 do 15:00 (godzinę krócej).

        • Pomoc dla Ukrainy
          • Pomoc dla Ukrainy

          • W ostatnich dniach napływają do nas liczne pytania o zapisanie dzieci z Ukrainy do szkoły, które Państwo przyjęli z wielkim sercem pod własny dach. Niestety, obecnie w większości klas nie dysponujemy wolnymi miejscami, jedynie wolne miejsca są w klasie V.

            W Krakowie powstają specjalne miejsca zabezpieczające opiekę dla dzieci w każdym wieku z pełną opieką nauczycieli, psychologów porozumiewającymi się w języku ukraińskim. Dzieci w wieku szkolnym 7-13 lat zapraszamy do budynku Konfederacji Kupieckiej przy ul. Garbarskiej 14 w godzinach 9-12. Kontakt pani Sandra Bocko tel. 601408262.

            Dzieci w wieku przedszkolnym zapraszamy od przyszłego poniedziałku do nowopowstałego przedszkola w pomieszczeniach na pierwszym piętrze Piwnicy Pod Baranami-  Centrum Warsztatowe Pod Baranami.

            Nasza szkoła ściśle współpracuje z fundacją "Wolno Nam", która obecnie przyjęła sto osób do swojego nowego lokalu całej kamienicy przy ul. Piłsudskiego 13, który został przekazany przez właściciela dla fundacji i przez 24 godziny na dobę jest otwarta i prowadzi hotel interwencyjny, wsparcie świetlicowe, oraz żywieniowe dla wszystkich potrzebujących . Bardzo dziękuję za wszelką pomoc  o której pisałam w zeszłym tygodniu i które to rzeczy osobiście przekazałam. Na dzień dzisiejszy fundacja ma zgromadzone ogrom artykułów potrzebnych do bieżącego wsparcia potrzebujących. Obecnie, aby móc zająć się pomocą i obsługą , która trwa 24 na dobę ogromnie potrzebne jest wsparcie finansowe na utrzymanie bieżące oraz opłat za budynek wraz z  ogrzewaniem! Jesteśmy zaangażowani we wsparcie tej instytucji, jeżeli chcielibyście Państwo również dołączyć proszę o datki bezpośrednio na konto fundacji: 08253000082097103200260001.

            Po powrocie z białej szkoły spotkaliśmy się z nauczycielami i ustaliliśmy następujący plan wsparcia na terenie szkoły:

            + klasy 1-3 wraz z Nauczycielami, Rodzicami i Dziećmi dołączamy do akcji "Plecaczek", która polega na skompletowaniu i wypełnieniu małych plecaczków najpotrzebniejszymi artykułami dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Takie plecaczki trafiają następnie do maluchów, które wraz z opiekunami dopiero przekraczają granicę. Każdy z plecaczków, który trafia do dzieciaków z Ukrainy, zawiera między innymi: butelkę wody niegazowanej z dziubkiem, soczek w kartoniku ze słomką, mus w tubce, batonik, małe opakowanie kredek, kolorowankę, misia, 1 paczkę chusteczek higienicznych, 1 opakowanie mokrych chusteczek. Zbieramy je do poniedziałku i na bieżąco będziemy przekazywać firmie naszego Rodzica, który codziennie przewozi z granicy, rodziny w różne miejsca w Polsce,

            + w każdą sobotę przyjmujemy do szkoły w godz. 9-12 dzieci wraz z Rodzicami na warsztaty i zabawę. Nauczyciele będą kontaktować się ze starszymi uczniami i ustalać chętnych na udział w tych warsztatach jako pomoc. 

            + zostaną zorganizowane w okresie przedświątecznym po lekcjach zajęcia artystyczne  z ceramiki de coupage, rękodzieła oraz warsztaty kulinarne na których nasze dzieci będą przygotowywały " cudeńka ", które potem będą sprzedawać na kiermaszu aby wesprzeć Fundację, 

            O wszelakich pomysłach zaangażowania się w pomoc będziemy Państwo informować na bieżąco.

            - w soboty cyklicznie chcemy gościć w naszej szkole dzieci z Ukrainy, które aktualnie mieszkają w hostelu interwencyjnym prowadzonym przez Fundację Wolno Nam. W organizację spotkań zaangażowani będą nauczyciele naszej szkoły oraz chętni uczniowie z klas 5-8. Jeśli któreś dziecko chciałoby włączyć się w tą akcję, prosimy o kontakt z p. Moniką Łatochą lub p. Magdą Savery;

            - nawiązaliśmy współpracę z koordynatorami dostaw kanapek/żywności do punktów recepcyjnych działających na terenie Krakowa i obsługiwanych przez wolontariuszy. Jesteśmy z nimi w stałym kontakcie i w razie pojawienia się potrzeby wsparcia ich działań, będziemy wspólnie z dziećmi przygotowywać posiłki. Wszelkie informacje będą przekazywane bezpośrednio dzieciom przez wychowawców klas;

            - dołączyliśmy do akcji Plecaczek. Zbieramy małe plecaczki dla dzieci w klasach 1-4, które będą przekazywane dla przebywających w fundacji dzieci. Do plecaczków wkładamy: butelkę wody niegazowanej z dziubkiem, soczek w kartoniku ze słomką, mus w tubce, batonik/lizak małe opakowanie kredek, kolorowankę, misia/przytulankę, opakowanie chusteczek higienicznych i opakowanie mokrych chusteczek. Prosimy o przynoszenie przygotowanych plecaczków do klas do piątku (18 marca);

            - na Salwatorze rusza akcja Magazyn Rzeczy Ładnych. W dawnym hotelu Cracovia zostanie uruchomiony magazyn, do którego będzie można dostarczyć ubrania dla nastolatków z Ukrainy, wyprane, uprasowane, na wieszakach. Prosimy dzieci, aby przejrzały swoje szafy i przyniosły do szkoły jedną, lub kilka  ładnych rzecz do wtorku (15 marca). Zbierzemy wszystko i zawieziemy do magazynu;

            - na portierni można zakupić ręcznie wykonane sówki w barwach ukraińskiej flagi. Cały dochód ze sprzedaży sówek zostanie przekazany fundacji Wolno Nam. Minimalna cena jednej sówki to 10zł.

            Dziękujemy za dotychczasowe zaangażowanie i zapraszamy do wsparcia naszych działań.

               

    • Kontakty

      • Prywatna Szkoła Podstawowa SALWATOR
      • 12 422 04 08
        500 085 231
        502 217 434
      • ul. Senatorska 39,
        30-106 KRAKÓW
        Poland
      • ALUMNUS sp. z o.o. (właściciel Prywatnej Szkoły Podstawowej Salwator)

        ING Bank Śląski S.A. 80 1050 1445 1000 0023 4280 8371
        (na przelewie prosimy podawać imię i nazwisko dziecka)

        Informacje o wpłatach czesnego:
        księgowość Prywatnej Szkoły SALWATOR
        p. Anna Palonek

        Poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 14:00
        tel. (12) 501-714-464
        e-mail: alumnus@ascokrakow.pl
      • poniedziałek, środa 8:00 – 16:00
        wtorek, czwartek, piątek 8:00 – 14:00
    • Logowanie