AKTUALNOŚCI

        • Rozpoczęcie roku szkolnego, zebranie z rodzicami
          • Rozpoczęcie roku szkolnego, zebranie z rodzicami

          • Szanowni Rodzice!

             

            pierwszego września rozpoczynamy nowy rok szkolny 2020/2021 inny, nadal niepewny, ale najważniejsze, że razem! Po wprowadzeniu od najbliższej soboty strefy żółtej dla Krakowa przygotowaliśmy szkołę wg wytycznych MEN oraz Inspektora Sanitarnego. Do południa spotkają się tylko dzieci z wychowawcami i kolegami w klasach. Proszę pamiętać o stroju galowym szkolnym. Uczniowie otrzymają podręczniki, które zabiorą do domu w celu oprawienia. Wychowawcy klas 1-3 oraz 4 spotkają się w tym dniu po południu z rodzicami w klasach według poniższego harmonogramu. Spotkania wychowawców klas 5-8 odbędą się 1 września o godz. 17.00 w formie zdalnej na dotychczasowej platformie discord. Nowi uczniowie otrzymają instrukcję do zalogowania się w poniedziałek.

            Pragnę poinformować, że 2 września rozpoczynamy naukę w formie stacjonarnej. Jesteśmy przygotowani na prowadzenie zajęć w razie takiej konieczności w formie hybrydowej, bądź zdalnej. Decyzję o zmianie trybu nauczania  podejmuje dyrektor szkoły jednakże tylko i wyłącznie! po uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowego Inspektora Sanitarnego. Zarówno nauczyciele jak i uczniowie w trakcie wejścia do szkoły, podczas całego pobytu w szkole poza pobytem w sali na lekcji przebywają w maseczkach bądź przyłbicach. Proszę o zabezpieczenie dla dzieci stosownego nakrycia ust i nosa. Ograniczamy wejście Rodziców do szkoły. Odprowadzacie Państwo dzieci do szklanych drzwi przy portierni. Do szkoły uczniowie wchodzą samodzielnie. W wyjątkowych przypadkach rodzic, który wchodzi do szkoły ma obowiązek posiadać zakrycie ust i nosa oraz zdezynfekować ręce. 

            Informuję, że na świetlicy szkolnej dzieci są zobowiązane do noszenia maseczek, gdyż są połączone w grupach międzyklasowych. Uprzejmie proszę, aby w miarę możliwości odbierać dzieci ze szkoły po zakończeniu zajęć obowiązkowych i kół zainteresowań. 

            W załączniku otrzymujecie Państwo wszystkie wymagane zgody do podpisania (proszę o ich wypełnienie i zwrot do opisanego pudełka znajdującego się przy portierni szkolnej), wykaz kół zainteresowań (zgłoszenia chęci uczestnictwa w danym kole proszę o przesłanie drogą mailową do sekretariatu do czwartku tj. 3 września) oraz obowiązujący plan lekcji. Koła zainteresowań ruszają od 7 września. 

            Kochani Rodzice, szkoła jest żywym organizmem:) i w razie potrzeby wprowadzenia kolejnych zmian będę informowała Państwa na bieżąco.

            1 września rozpoczęcie roku szkolnego

            godz. 9.00 klasy: 1a, 1b 2b

            godz. 9.30 klasy: 3a, 4b, 5, 6a, 8b

            godz.10.00: 1c, 2a, 8a, 7a

            godz.10.30: 3b, 4a, 7b, 6b

            1 września zebrania wychowawców klas z Rodzicami w szkole 

            godz. 17.00 klasy: 1a, 1b, 2b, 4b

            godz.18.00 klasy: 1c, 2a, 3b, 4a 

            1 września godz. 17.00 zebrania wychowawców klas 3a, 5-8 z Rodzicami na platformie discord.

        • Sprzątanie i dezynfekowanie szafek uczniowskich
          • Sprzątanie i dezynfekowanie szafek uczniowskich

          • Drodzy Państwo,

            przypominamy że w czasie wakacji odbędzie się tradycyjne sprzątanie i dezynfekowanie szafek uczniowskich w szatni.

            Ubrania, buty pozostawione w szkole będą do odbioru w specjalnym pudle w szatni do dnia 10.07.2020 r. do godz. 15.00 (piątek). Po upływie tego terminu wszystkie rzeczy nieodebrane zostaną usunięte ze szkoły.

            Prosimy również o odebranie w tym terminie wszystkich pozostawionych w klasach rzeczy.

        • Zakończenie roku szkolnego i odbiór świadectw
          • Zakończenie roku szkolnego i odbiór świadectw

          • Szanowni Państwo,

            Poniżej informacją dot. organizacji zakończenia roku szkolnego.

             

            • dzieci wchodzą do szkoły głównym wejściem  a wyprowadzane są przez wychowawców wyjściem obok sali gimnastycznej  
            • Rodzice odbierają dzieci na podwórku przed klasami 1-3, przestrzeń pozwala Państwu na zachowanie bezpiecznej odległości:)
            • dzieci wchodzą na teren szkoły w maseczkach, gdyż bardzo trudno będzie zachowanie odległości 1,5 metra,
            • do dnia 10 lipca odbieracie Państwo rzeczy z klas oraz szatni, po wyznaczonym terminie wszystko ze szkoły zostanie usunięte,
            • dziękuję za bardzo sprawne zwracanie książek do biblioteki jak i podręczników wypożyczonych dzieciom na rok szkolny. Proszę Rodziców którzy do dnia dzisiejszego nie oddali, pomimo upływu terminu o pilny zwrot do dnia jutrzejszego tj. czwartku do godz.10.

            Poniżej harmonogram godzin wydawania świadectw:

            Harmonogram odbioru świadectw dla klas:

            • 1a -  9.00 parter 
            • 1b -  9.30 parter
            • 2a - 10.00 parter
            • 2b-  10.30 parter
            • 3a-  11.00 parter
            • 3b-  11.30 parter
            • 4-    9.00  1 piętro 
            • 5a- 9.30   1 piętro   
            • 5b- 10.00 1 piętro 
            • 6a- 9.00  2 piętro
            • 6b- 9.30  2 piętro
            • 7a- 10.00  2 piętro 
            • 7b- 10.30  2 piętro 
            • 8a- 11.00  sala gimnastyczna
            • 8b- 12.00  sala gimnastyczna    

            Korzystając z okazji składam na Państwa ręce ogrom podziękowań za wspaniałą współpracę w tym wyjątkowym okresie. Mam nadzieję, że czas wakacji przyniesie uspokojenie sytuacji pandemii i 1 września spotkamy się wszyscy stęsknieni w budynku szkoły.

             

            Z wyrazami szacunku

            Magdalena Siekańska – dyrektor szkoły

        • Zwrot książek i podręczników do biblioteki
          • Zwrot książek i podręczników do biblioteki

          • Zwrotu książek do biblioteki zapakowanych w foliową torbę i opisanych imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą można dokonywać w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 do 16.00 do 19.06.2020.

            Zasady zwrotu podręczników .

            Harmonogram zwrotu:

            Klasa 1A, 1B oraz 4 i 7A, 7B NIE oddają podręczników do biblioteki szkolnej.

            Klasy 7A i 7B oddają JEDYNIE atlasy do anatomii i geografii.

            Decyzja ta wynika z tego, że te podręczniki były użytkowane już 3 lata, więc i tak są przeznaczone na makulaturę, a w tej sytuacji mogą się przydać uczniom.

            Klasy 8A i 8B zwracają podręczniki po egzaminach.

            Podręczniki po odbyciu 3-dniowej kwarantanny, zostaną ocenione w komisji bibliotekarz i wychowawca.

            Po sporządzeniu uwag, będą wówczas wysyłane do Państwa informacje o ewentualnym odkupieniu podręczników.

        • Zakończenie konkursu Szkoła z Pasją Pomagania 2019/2020
          • Zakończenie konkursu Szkoła z Pasją Pomagania 2019/2020

          • Szanowni Państwo,

            W dniu dzisiejszym chcemy podsumować i zakończyć II edycję konkursu „Szkoła z Pasją Pomagania”. Pragniemy jeszcze raz serdecznie podziękować wszystkim z Państwa, Kadrze Pedagogicznej, Rodzicom oraz Uczniom za zaangażowanie w akcję oraz wsparcie okazane Podopiecznym Alma Spei Hospicjum dla Dzieci.

            Niestety, w tym roku nie mogliśmy podziękować Państwu osobiście, dlatego chcemy zaprosić do oglądnięcia wirtualnej wersji Gali, przygotowanej przez nasz zespół. Link do Gali

            Do podziękowań dołączamy certyfikat przyznany za udział w konkursie. Tym wyróżnieniem chcemy docenić wysiłek i serce włożone w realizowanie wraz z nami wszystkich akcji.

            Do niniejszego maila załączamy również skan listu ze słowami podziękowania od Pierwszej Damy, Pani Agaty Kornhauser-Dudy, która po raz kolejny objęła nasz konkurs honorowym Patronatem.

            Informujemy również, że oryginały dokumentów dostarczone zostaną na adres Szkoły za pośrednictwem poczty.

            Pozdrawiamy serdecznie,

            Zespół Alma Spei Hospicjum dla Dzieci

        • Nowoczesne technologie a nasze dzieci
          • Nowoczesne technologie a nasze dzieci

          • Drodzy Rodzice,

            Mając na uwadze specyfikę obecnej sytuacji związanej z nauczaniem zdalnym, wnioski płynące z przeprowadzonej wśród dzieci ankiety oraz wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, za zgodą wydawcy przekazujemy Państwu wydany przez Fundację Dolce Vita poradnik pt. Nowoczesne technologie a nasze dzieci. 

            Publikacja ta zawiera cenne wskazówki dla opiekunów dzieci w różnym wieku i skierowana jest do wszystkich Państwa - zarówno rodziców nastolatków jak i rodziców dzieci, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z edukacją. Znajdziecie w niej Państwo wiedzę dotyczącą tego jak wspierać swoje dzieci w tym, by korzystanie z internetu, było dla nich bezpieczne i na tyle zdrowe, na ile ono może być. Jest to temat szczególnie ważny i wymagający pochylenia się ze strony dorosłych w sytuacji, w której duża część aktywności szkolnej i pozaszkolnej uczniów przeniosła się do rzeczywistości on-line. Poradnik składa się z kilku części, z których każda zawiera wskazówki dotyczące wsparcia dzieci znajdujących się w różnym wieku i na innym etapie rozwoju. Zachęcamy do przejrzenia go, przeczytania i przemyślenia. Pamiętajmy, że korzystanie przez nasze dzieci z nowoczesnych technologii powinno, ale i może być bezpieczne. Wspólnymi siłami postarajmy się, by takie ono było.

        • Ogólnopolska konferencja
          • Ogólnopolska konferencja

          • Już 22 maja zapraszamy na organizowaną przez Koło Naukowe Logopedii Ogólnopolską Konferencję pt. "Młody Logopeda: wyzwania i pułapki w XXI wieku". Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do udziału - zarówno w charakterze słuchaczy jak i prezenterów. Naszym założeniem jest, żeby organizowane przez nas wydarzenie stanowiło kompendium wiedzy dla każdego młodego logopedy rozpoczynającego pracę w zawodzie. Studenci, doktoranci, a także wieloletni praktycy podzielą się swoją wiedzą, a także zdobytym doświadczeniem. Będzie to z pewnością świetna lekcja przyszłego zawodu dla studentów oraz absolwentów studiów logopedycznych, wstępujących na trudną i zawiłą ścieżkę kariery. Nasi prelegenci skupią się głównie nad takimi zagadnieniami jak diagnoza logopedyczna oraz najpopularniejsze metody w pracy logopedy.

        • Egzaminu ósmoklasisty
          • Egzaminu ósmoklasisty

          • Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowuje materiały do przeprowadzenia próbnego egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego, matematyki oraz języków obcych nowożytnych. Zainteresowane szkoły będą mogły przeprowadzić taką próbę od 30 marca do 1 kwietnia br. i nasza szkoła podjęła się dołączenia się z Wami do takiej inicjatywy.

            W związku z powyższym informuję, że nasze zdalne obowiązkowe zajęcia w tych dniach nie będą się odbywały.

            Wszystkie niezbędne materiały do przeprowadzenia egzaminów zostaną zamieszczone na stronie internetowej CKE oraz na stronach okręgowych komisji egzaminacyjnych w następujących terminach:

            - 30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 – język polski;

            - 31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka;

            - 1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – języki obce nowożytne.

            Proszę Państwa wraz z dziećmi o zapoznanie się z komunikatem MEN i CKE, który przekazujemy w załączeniu. Dzieci samodzielnie pobierają materiały materiałów ze strony CKE lub wybranej OKE – rozwiązują zadania w domu w takim czasie, jaki jest przeznaczony na wykonanie zadań na egzaminie, zapisując swoje rozwiązania w ustalonej w instrukcji formule.

            Nauczyciele szczegółowo poinformują uczniów o sposobie w jaki należy przekazać nauczycielom prace egzaminacyjne.

            W razie jakichkolwiek pytań związanych z egzaminami nauczyciele służą pomocą. 

            Nauczyciele po otrzymaniu około 4 kwietnia klucza oceniania zweryfikują prace i przekażą informacje zwrotne dzieciom.

            Próbny egzamin

             

        • Co mogę kiedy wiele nie mogę
          • Co mogę kiedy wiele nie mogę

          • Drodzy Rodzice,

            Nasz szkolny zespół psychologiczno –pedagogiczny opracował plakat, który może posłużyć jako narzędzie wsparcia dla dzieci w sytuacji przymusowej izolacji. Zachęcamy do wydrukowania go i powieszenia w miejscu, w którym uczniowie będą mogli na niego swobodnie spoglądać w ciągu dnia.

        • Odbiór podręczników ze szkoły
          • Odbiór podręczników ze szkoły

          • Szanowni Państwo,

            w związku z pytaniami dotyczącymi możliwości odbioru ze szkoły podręczników chcemy poinformować że w najbliższy poniedziałek 23.03.2020 szkoła będzie otwarta w godzinach od 8.00 do 15.00.

            Biblioteka będzie działać w godzinach od 10.00 do 14.00. 

        • Kangur matematyczny
          • Kangur matematyczny

          • W związku z zawieszeniem zajęć w szkołach Komitet Organizacyjny Konkursu Kangur Matematyczny podjął decyzję o przeniesieniu zawodów na dzień 16 kwietnia 2020 roku.

        • Organizacja pracy szkoły od 16 marca kl IV – VIII
          • Organizacja pracy szkoły od 16 marca kl IV – VIII

          • Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie,

            Od poniedziałku 16 marca szkoła będzie prowadziła nauczanie online na specjalnie stworzonym w tym celu komunikatorze wideo-głosowym Discord według podziału godzin, który przesyłam w załączniku.

            Część zajęć będzie prowadzona w formie głosowej, pozostałe informacje dotyczące zaleceń wykonywania zadań w formie tekstowej.

            Bardzo proszę o przetestowanie i zalogowanie się w weekend do komunikatora zgodnie z załączoną instrukcją. Będzie to nowa forma kontaktu z nauczycielami, ale dostępny będzie również Librus.

            Uprzejmie proszę o branie udziału w nauczaniu e-learning
             

            Sekretariat dla rodziców będzie pracował zdalnie mailowo: sekretariat@szkolasalwator.pl oraz telefonicznie pod numerami telefonów: 500 085 231, 502 217 434.              

            Informację o terminie zamknięcia szkoły będę przekazywała na bieżąco. Na chwilę obecną szkoła jest zamknięta do środy 25 marca, a nie jak podałam w mailu, że do 27 marca.

            Plan klas

            Serdecznie pozdrawiam

            Magdalena Siekańska – dyrektor szkoły

        • Organizacja pracy szkoły od 16 marca kl. I-III
          • Organizacja pracy szkoły od 16 marca kl. I-III

          • Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie,

            Od poniedziałku 16 marca wychowawcy klas I – III będą kontaktować się z Rodzicami swoich uczniów za pośrednictwem dziennika internetowego LIBRUS.

            Od poniedziałku przekazują informacje o zakresie materiału do realizacji.

            Sekretariat dla rodziców będzie pracował zdalnie mailowo: sekretariat@szkolasalwator.pl oraz telefonicznie pod numerami telefonów: 500 085 231, 502 217 434.

            Informację o terminie zamknięcia szkoły będę przekazywała na bieżąco. Na chwilę obecną szkoła jest zamknięta do środy 25 marca, a nie jak podałam w mailu, że do 27 marca.

             

            Serdecznie pozdrawiam

            Magdalena Siekańska – dyrektor szkoły

        • UWAGA - ZAMKNIĘCIE SZKOŁY!
          • UWAGA - ZAMKNIĘCIE SZKOŁY!

          • Szanowni Rodzice, 

                   zgodnie z decyzją przekazaną w dniu dzisiejszym przez premiera Mateusza Morawieckiego od poniedziałku tj.16 marca do środy 25 marca wszystkie szkoły, przedszkola, żłobki w całej Polsce zostają zamknięte. Dzisiaj przekazałam uczniom informację z prośbą, aby zabrali ze sobą wszystkie podręczniki, ćwiczenia i zeszyty do domów. Planujemy od poniedziałku uruchomić platformę dla uczniów gdzie nauczyciele będą przekazywać  materiały dydaktyczne do samodzielnej pracy uczniów w domu. Ministerstwo Edukacji Narodowej przekazuje informacje dotyczące e-materiałów, z których mogą korzystać uczniowie. Wszystkie szczegóły zostaną Państwu przesłane do najbliższego piątku.

            W dniu jutrzejszym oraz w najbliższy piątek szkoła będzie prowadziła wyłącznie zajęcia opiekuńcze dla dzieci w wyjątkowych przypadkach, gdzie Państwo nie będą w stanie w ciągu najbliższych dwóch dni zorganizować im opieki. Szkoła będzie otwarta w godzinach 7.30-16.00.

            Poniżej przesyłam link ze szczegółowymi informacjami dla Rodziców i Uczniów ze strony Ministerstwa Edukacji Narodowej.

            https://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach  

             

            Z wyrazami szacunku

            Magdalena Siekańska – dyrektor szkoły

             

             

    • Kontakty

      • Prywatna Szkoła Podstawowa SALWATOR
      • 12 422 04 08
        500 085 231
        502 217 434
      • ul. Senatorska 39,
        30-106 KRAKÓW
        Poland
      • ALUMNUS sp. z o.o. (właściciel Prywatnej Szkoły Podstawowej Salwator)

        ING Bank Śląski S.A. 80 1050 1445 1000 0023 4280 8371
        (na przelewie prosimy podawać imię i nazwisko dziecka)

        Informacje o wpłatach czesnego:
        księgowość Prywatnej Szkoły SALWATOR
        p. Anna Palonek

        Poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 14:00
        tel. (12) 501-714-464
        e-mail: alumnus@ascokrakow.pl
      • poniedziałek, środa 8:00 – 16:00
        wtorek, czwartek, piątek 8:00 – 14:00
    • Logowanie